کتاب مرگ در آند

اثر ماریو وارگاس یوسا از انتشارات آگه - مترجم: عبدالله کوثری-داستان معمایی

ترس های باستانی و مدرن در Vargas Llosas غرق در عین حال عجیب و غریب رمان پر زرق و برق، اغلب بررسی مستقیم از نویسنده پرو است از مشکلات کشور پیچیده سیاسی خود را از جنگ از پایان جهان و زندگی واقعی Alejandro Mayta ساخته شده است. در ناحیه دور در آند، گارد شهری Lituma و Carreno ناپدید شدن سه مرد را بررسی می کنند که دو نفر از آنها در یک پروژه بزرگراه کارگر بوده اند که احتمالا هرگز به دلیل ناامنی های منطقه ای به پایان نخواهد رسید. چریک های Sendero Luminoso چندین شهر در نزدیکی حمله کرده اند؛ در یک فصل اولیه یخ زده، آنها دو سنگریزه فرانسوی را به قتل رسانده اند تا از این منطقه عبور کنند. فعالیت های Sendero Luminosos - و Carrenos گاه به گاه کنار می آید تصدیق می کند که گارد شهری در عوض خشونت مرتکب شده است - فضای تهدیدی ایجاد می کند که بیشتر از ناتوانی مامورین در برقراری ارتباط با سروو ها و خائنانی خلق می شود. این افراد کوهستانی از لیتومای سرسبزانه برخوردارند "همانطور که از مریخ آمده است. در واقع، ساحل فقیر پرو، همچنین ممکن است مریخ را به سرخپوستان سرخپوستان فقیر تبدیل کند، که کمتر شبیه به تسخیر مارکسیست های چریکی نسبت به تلخی های یک زن و شوهر محلی مرموز است که ممکن است جوایز شوم را با پیوندهایی با قربانیان انسانی پیش از کلمبیایی تحریک کند . اگر Vargas Llosa نقطه ای در مورد طبیعت ابدی و قابل تحمل خشونت در آمریکای لاتین می گذارد، آن را به عنوان عمیقا نامرئی به خاک سپرده شده است. مهم نیست: داستان سرایی قوی و ساختار جالب و پیچیده - گذشته و حال که در روایت های متقابل شخصیت های مختلف متجلی می شوند، رضایت کامل را بدون هیچ پیام واضح ارائه می دهند.


خرید کتاب مرگ در آند
جستجوی کتاب مرگ در آند در گودریدز

معرفی کتاب مرگ در آند از نگاه کاربران
یوسا را نباید در تعطیلات نوروز، یا هیچ گونه تعطیلاتی خواند، هر دفعه یادم می رود

مشاهده لینک اصلی
یوسا نویسنده ای است که در سبک ها و با موضوعات متفاوت مهارت داستان گویی اش را امتحان کرده و انصافا در اکثر رمان هایش، موفق بوده است. البته همه رمان های او (لااقل تا اینجا که من خوانده ام) از مصالح بیرونی و واقعی بهره برده اند و شاید یکی از علت های وجود چندین اثر خوب در کارهای یوسا، همین مساله باشد که می داند بنای آثارش را بر چه چیزی باید بگذارد.
کتاب مرگ در آند، ادامه ای است بی ارتباط بر کتاب @چه کسی پالومینو مولرو را کشت@. این که می گویم بی ارتباط، به این دلیل است که داستان این دو کتاب، هیچ ارتباط مستقیم و کلیدی با هم ندارند، به جز اینکه شخصیت تقریبا اصلی این دو کتاب، یکیست. اما این دو کتاب، واقعا از هم جدا هستند. نثر مرگ در آند بسیار قوی تر از کتاب @چه کسی...@ است و مهمتر از آن روایت داستان و غنای شخصیت ها در دو کتاب، تفاوت قابل توجهی دارند. البته یوسا کتاب @چه کسی...@ را بعد از دو اثر مهمش @گفتگو در کاتدرال@ و @جنگ آخرالزمان@ نوشته، اما از آنجا که داستان کتاب، داستانی پلیسی است، ظاهرا نویسنده تنها سعی کرده تا در این زمینه تجربه ای به دست آورد، و حدود 9 سال بعد در کتاب مرگ در آند، که در ابتدا به نظر می رسد داستانی پلیسی داشته باشد این تجربه را کامل کرده است.
مرگ در آند، پر از شخصیت است، اما بر خلاف سایر آثار شلوغ (مانند جنگ و صلح، یا کلیدر) اکثر شخصیت ها فقط چند صفحه مهمان داستان هستند. البته یوسا قبلا مهارتش را در داستان های شلوغ نشان داده بود (مثل جنگ آخرالزمان) و اینجا به مانند اکثر داستان هایش، دست به تجربه ای جدید زده: چند شخصیت اصلی، و چندین و چند شخصیت فرعی، و به این ترتیب مرگ در آند از داستانی پلیسی، بدل به داستانی معمایی می شود.
در حل ماجرا اما، این کتاب شباهت هایی به @چه کسی...@ دارد: مسائل حل می شوند اما نمی شوند. در واقع رمز و رازی که در مکان رخداد حوادث وجود دارد با تخیل پردازی های گروهبان آمیخته می شوند و از ترکیب این دو، گنگی و ابهامی به وجود می آید که در عین حال بسیار واقعی می نماید.


مشاهده لینک اصلی
کتاب بسیار معروف ماریو وارگاس لووسا داستان های قومی را با داستان عشق در پشت صفحه نمایش سیاسی تروریسم درخشان ترشح می کند. او چطور این کار را انجام داد؟ داستان عاشقانه (و داستان عاشقانه آن) از محافظ جوان توماس به وجود می آید که به لپ تاپ کورورال می گوید، زیرا او به بررسی سه ناپدید شدن اسرار آمیز مردم محلی از جمله مرد جوان خسته او دوست دارد. آنها به طور مداوم آنها را تهدید می کنند که ترور چریک های درخشان است که تهدید می کنند که همه چیز را بکشند و هر کس در مسیرشان باشد. برای اضافه کردن به فضای صاحب دارایی Dionysio و همسر جادوگر او سنورا Adriana است. Dionysio به شدت از اسطوره یونانی اشغال می کند، دیونیسوی زندگی می کند تا نامزدی خود را در حالی که همسر او بافت داستان های اسرار آمیز به داستان.Lituma شروع به اعتقاد به داستان های بومی از pishtacos و huaycos و چیزهایی است که مردان Nacco، یک مأموریت از راه دور معدن ترساندن. و داستانها در میان خود با هم همخوانی دارند، اما خواننده هرگز از دست نرفته است. در حقیقت شگفت انگیز است و تنش همواره توسط داستان عشق شکسته شده است. مانند عمه جولیا و نویسندگان فیلمنامهنویس و دختر بد، من این کتاب را نتوانستم این داستان را به طوری که داستان آنقدر شگفتانگیز بود بگویم. خواندن!

مشاهده لینک اصلی
من شرمنده می شوم اعتراف کنم که من اخیرا (در اوایل دهه 30) @ @ Vargas Llosa را کشف کردم و فقط اولین کار او را در آوریل 2013 انجام دادم. انتخاب من ازDeath در Andes @ دو برابر شد: اول، من حداقل یک سال در @ mystery @ binge بودم، روزانه کریستی، Ngaio Marsh، Jo Nesbo، Baldacci \u0026 amp؛ شبیه آن بود و آماده حرکت شد تا به اهداف مهمتر و کمتر ذهنی (که برای ارزش های سرگرمی در درجه اول نوشته شده است) کار کند - @ Death in the Andes @ به نظر می رسید یک انتقال کامل بود، رمز و راز ادبی بیشتر توسط یک برنده نوبل (پایان یافت تا حد زیادی از دومی نیست) دوم، من در طول سال گذشته فقط برای اولین بار از جنوب امریکا دیدن کردم، در مسیر پیاده روی اینکا قرار گرفتم و با مردم و فرهنگ پرو در قلب شدید و پرشور تر از آنچه که قبلا در طول سفرم با منطقه ای داشتم، - این واقعیت است که ورگاس لووسا پروین است و این رمان در زیباترین، مرموز، آرام و روحانی قرار گرفته است که من تا به حال تجربه کرده ام تصمیم به سعی و حرکت فراتر از مرحله فعلی من اسرار احساس خوب خوب است. با اکثر حساب، این Vargas Llosas بهترین کار نیست، و توسط دیگران،Death در آندز @ معما @ mystery @ است که کاملا به هر استانداردهای رمز و راز زندگی می کنند. من با هر دو ارزیابی موافقم: اول، چون من از طریقThe War of the End of the World، @ حساب fictionalized حماسی از کانادوس (مسیحیان) متعصب / شورشی برزیل (در بخش دوم قرن نوزدهم) و اگرچه من حتی در نیمه راه نیستم، این را در نظر می گیرم که این درخشان ترین اثر داستان است که من تا به حال خوانده ام، و رقابت شدید بوده است (قبلا توسط SartresAge of Reason @ thrilogy، All Camus \u0026 amp ؛ اکثر اتوود، وونگگوت، ایروینگ، هلر و غیره: از مقایسه بین وارگاس لوسا و کریستی یا بالدوچی صحبت نمیکنند، اما یکی از آنها با سنگین وزن جدی). با توجه به نقطه دوم،Death در Andes @ رمز و راز نیست؛ آن پر از رمز و راز است، اما به هیچ وجه، شکل و یا شکل، یک رمان کارآگاه و یا رمز و راز است که در آن سه ناپدید شدن که مرکزی رمان به طور سیستماتیک حل شده است. در عوض، این یک درام مضحک و باور نکردنی است که بینش عمیق را در مورد ماهیت تجربه بشر، توضیح زیبا از زندگی بومی در Andes of Peru، یک فضای سورئالی است که در آن وحشتناک دنیوی ارائه شده است، در حالی که محرک آن را به قلمرو اسرار آمیز و تصویری غم انگیز از مکانیک ترور، خرافات و قدرت - تحریک باور نکردنی به واقعیت عامیانه آمریکای لاتین @. در سطح @ Death در Andes @ یک داستان در مورد دو نگهبان / افسران فرستاده شده به یک پاسگاه از راه دور در آند به منظور محافظت از کارگران در یک شهر کوچک معدنچی در یک منطقه بسیار خطرناک است که مسیر درخشان (چریک حزب پرو) قوانین از طریق قتل عام، تجاوز، غارت و سایر اقدامات تروریستی. این داستان پس از سومین ناپدید شدن یک معدنچی آغاز می شود، زیرا نگهبانان به دنبال پاسخ به سرنوشت های ممکن از مردگان گمراه هستند (آیا آنها توسط خط درخشان کشته شدند؟ آیا آنها برای پیوستن به این گروه کشته شدند؟ مردانی بودند که @ به دلخواه کوه ها، به طرز دلسوزی یا نخواستن، برای رعایت تغییرات پر سر و صدایی در معرض جوامع محلی قرار گرفتند؟). همانطور که ناپدید شدن ها در تصاویر وسیعتری از نحوه برخورد با افراد در یک جهان بی نظیر، بی معنی است که در آن نیروهایی هستند که احساس می کنند که به شکل ناتوانی (مانند تروریسم)، رمز و راز و @ solving @ از جرایم احتمالی، علاوه بر نقطه. در عوض Vargas Llosa یک دنیای پیچیده را رنگ می کند که حتی زمانی که به عنوان واقعیت شناخته می شود @ solution @ از ناپدید شدن ها مبهم، نامفهوم و مرموز باقی می ماند، در حالی که هر خط روشن بین @ good @ و مخالفت آن به طور موثر تشخیص داده شده است و که در آن ما باقی می مانیم که چگونه می توانیم با افرادی که اقدامات را انجام می دهند شناسایی و همدردی کنند، که اگر به صورت ضرب المثل های جادویی نوشته شوند، ما را ترسیب می دهند (مانندHuman Sacrifice در Andes @). اگر هنوز مشخص نیست که چرا من کاملا این کتاب را خیلی دوست داشتم که روز بعد من پنج کتاب دیگر Vargas Llosa را خریدم و تقریبا بلافاصله شروع به خواندن کرد. @ War of the End of the World، @ enough to say that there is only one reason، and its more than hundred others together : وارگاس لوساس توانایی زیبایی شناسی و باور نکردنی با شکوهی از طبیعت مبهم و پیچیده بشریت را نشان می دهد. من برای بسیاری از سالهای زیادی این واژه را برای هر کلمه، تفکیک و جزئیات در یک کتاب گذاشته ام. معمولا به سرعت مطالعه می کنم، تلاش می کنم تا حد ممکن کتاب های زیادی را در زمان محدودی که من در یک هفته بخوانم، اما باDeath در آند، @ من هر کلمه را دوست داشتنی، نگاه کردن به منابع آنلاین، تجسم تنظیم و شخصیت ، به طور کلی زمان صرف وقت من برای لذت بردن از نوشتن زیبا و داستان سورئال (به غرب) ... من فقط می توانم تصور کنید که این رمان زیبا چگونه به زبان اسپانیایی است: Var ...

مشاهده لینک اصلی
Lituma در Andes @ کتاب دوم من ماریو وارگاس Llosa است و من شروع به خودم را با نوشتن خود آشنا می کنم. بله، چون کتاب هایش خواندن آسان نیست، راه هایی که او در داستان های مختلف در زمان های مختلف زنجیر می کند، نیاز به تمرکز دارد. در این کتاب، مانند دیگر من از او خواندن، \"Festa do Chibo\" اولین واکنش من عجیب است و من همیشه فکر می کنم که من او را خیلی دوست ندارم. با این حال، حقیقت این است که در هر دو کتاب، من بدون آنکه متوجه آن شدم، فتح شدم و در نهایت ... در نهایت من و بسیاری از کتابهای او را دوست دارم. او نویسنده ی ساده ای نیست، او نویسنده ی بی نظیر و واضح نیست. او چه کسی است، یک نویسنده هوشمند، خلاق و فریبنده است. اکنون که من از خالق ستایش کرده ام، بیایید درباره این کتاب صحبت کنیم. :) داستان که Llosa به ما می گوید در 80 سالگی، در پرو، به ویژه در آند، به عنوان عنوان نشان می دهد. این یک دهه است که توسط اقدامات خشونت آمیز یک گروه انقلابی دیده می شود که امروزه به عنوان یک تروریست به نام \"Sendero Luminoso\" شناخته می شود که به طور رسمی توسط حزب کمونیست پرو شناخته می شود. این گروه که برابری و بهبود شرایط زندگی دهقانان را به رسمیت می شناسد و پیام خود را از فرم بسیار خشونت آمیز و کمی نامطلوب بیان می کند. در این هویت تروریستی، کابل لایتوما و معاون او، تاما کار ± O (بیشتر به نام Tomasito یا Carreño شناخته می شود) به ایستگاه گارد مدنی در Naccos، یک روستای معدن قدیمی، جدا شده در آند. Lituma و Carreà ± ito به عنوان ماموریت خود را به نظارت بر ساخت و ساز از بزرگراه منتظر طولانی توسط مردم محلی، تولید شغل و آخرین امید زندگی بهتر برای کسانی که باقی مانده پس از عملیات استخراج معادن در منطقه به پایان رسیده است. Situma احساس می کند که در کوه ها بسیار دشوار است، در منطقه ساحلی پرو متولد شده و بزرگ شده است، شخصیت بی اعتمادی کوه ها و خودشان را نمی فهمند باورها و خرافات او با کارنکو و بقیه مردم زندگی می کند، از تهدید به حمله به Terrucos (چریک های راه). آنها نمی دانند وقتی و چه زمانی مطمئن هستند که آنها ترک نمی کنند. برای اینکه زندگی برای Lituma و Carreño بدتر شود، زمانی که سه نفر بدون ردیابی از بین می روند، همه در عینک ها بسته می شوند و به هیچ وجه به حل و فصل رمز و راز نمی رسند، که باعث می شود تا وسوسه شود Lituma تنها لحظه ای از صلح که Litu Lituma در آن دوران از جهان تجربه می کند در شب، هنگامی که Carreño، با او داستان عشق خود را با رقاص مرسدس، زن که او را به تبعید در Naccos او را به اشتراک گذاشته است. :) بار دیگر در این کتاب، لوسا شبکه ای از داستان ها را ایجاد می کند، همه در همان زمان گفته می شود که اغلب یکدیگر را لمس می کنند، جایی که ما می دانیم تمام شخصیت ها، نه تنها حضورشان بلکه گذشته و آنچه که رهبری کرد تعجب آور است، از تمام شخصیت هایی که ما کمتر می دانیم کمتر است Lituma، که شخصیت اصلی دارای نقش بیشتر agglutinator، ارتباط بین تاریخ های مختلف و نه نقش است که باعث وقایع. تغییرات ناگهانی تاریخ، اغلب بدون هیچ سازه ای در متن نشان دهنده این تغییر زمان و یا حتی راوی است، در ابتدا مرا ترک کرد، با این وجود این چیزی بود که من در سراسر کتاب استفاده می شد. همانطور که در \"Festa do Chibo\"، من در ابتدا شگفت زده شدم، سپس از بین رفت، و در واقع من فکر می کنم می توانم بگویم که من ماریو وارگاس لوسا را ​​دوست دارم. من او را دوست دارم که داستان را به شیوه ای بی نظیر بگوید، مدیریت یک روایت منسجم و جایی که همه ی ارتباطات به درستی شلیک می کنند. دوست دارم نحوه نوشتن و کاراکترهایی که ایجاد میکنید دوست دارم. من تم ها را دوست دارم، من دوست دارم در مورد آمریکای لاتین و مردم آن فرهنگی جالب و غنی صحبت کنم. به هر حال من این نجیب را دوست دارم :) من توصیه می کنم بدون هیچ گونه رزرو! خواندن خوب!

مشاهده لینک اصلی
مرگ در آند ها ظاهرا یک رمز و راز است. سه مرد در یک شهر استخراج معادن اند نامگذاری شده اند. این در ابتدا بر روی Senderistas، گروهی از چریک های حزب کمونیست که در دهه 80، پرو را مورد ترور قرار داد، متهم بود. با این حال، هنگامی که گیت های عمران لیوتوما و کارنکو تحقیق می کنند، آنها پیشنهاد می کنند که نیروهای تروریستی و تروریستی در محل کار ممکن است. اما لوسا تا آنجا که به تاریخچه خشونت در پرو در مدرن و همچنین منابع باستانی خود علاقه مند است، به رمز و راز علاقه مند نیست. هیچ مشکلی وجود ندارد که @ Shining Path @ guerrillas به عنوان یک گروه می تواند به عنوان وحشیانه باشد. با این حال، لوسا نیز عذاب وجدان ارتش پرو را نادیده نمی گیرد و نه تاریخ روحانی مردم پرو. جنبه غیرمعمول این رمان، راه راستی است که لوسا گذشته و حال را مدیریت می کند. او اغلب در چند پاراگراف همانند آنها را بافت می کند. این موضوع احساس ناخوشایندی را در خواننده ایجاد می کند، نه بر خلاف فتوسایت PTSD یک بازماندۀ تروما. من فکر می کنم این کاملا قصد دارد. یکی از بخشهای سبکتر این کتاب، و تعداد زیادی از آنها وجود ندارد، شامل بازنشستگی شبانه توسط کارگرو از عشق ابدی او به یک فاحشه است که در آن لیوتوما ادامه تفسیری را در حال حاضر بافته در گفتن از گذشته ادامه می دهد. این یک حرکت فکری است که نشان می دهد چرا لوسا جایزه تعجب برنده جایزه نوبل ادبیات 2010 را به دست آورد. با این حال، لوسا یک تداوم خاص در رمان را از دست می دهد. او از هرج و مرج به سوی جنبش حرکت می کند، خواننده را تکان می دهد، اما هرگز آنها را پایه گذاری نمی کند و اجازه می دهد احساسات کامل خود را برای رویدادها ارزیابی کنند. فراوانی شخصیت ها نیز باعث می شود که این داستان سخت گیر و جذاب باشد. در نهایت شما توسط virtuosity نویسنده اغراق می شود، اما نه به عنوان درگیر در این داستان غم انگیز است که شما ممکن است. با این وجود، این یک رمان قدرتمند است که فقط سطح پنج ستاره را از دست داد و قطعا منجر به خواندن بیشتر این نویسنده پرو می شود.

مشاهده لینک اصلی
جالب ترین بخش رمان برای من این بود که ورگاس لوسا با زمان و فضا به عنوان داستان های متقاطع صحبت می کند. من هرگز یک نویسنده ای را تجربه نکرده ام که می تواند در یک لحظه به طور همزمان در یک روش بی عیب و نقص، داستان را در دو لحظه تکمیل کند. این رمان با برخی از داستان های ریزه از مسافران ساده لوح شروع می شود که قربانی انقلابیون Sendero Luminoso می شوند و سپس به اکتشاف عناصر شگرف فکری بومی، از جمله ارواح شیطانی کوه ها (apus) و خون آشام های انسانی زندگی می کنند که در غارها زندگی می کنند (پیستاکوس). @ mystery @ از سه مرد متولد شده در بالادست های اندونزی پرو با داستان پلیس جوان در حال سقوط در عشق با فاحشه است که یکی دیگر از داستان های داستان است. درست همانطور که حواس پرتی برای دو پلیس که تحقیقات در مورد ناپدید شدن در کوه ها را انجام می دهد، برای خواننده نیز از تاریکی داستان، برای خواننده گریزان است. من شروع به خواندن این کتاب را در سفر بازگشت از مکزیک و خواندن نیمه دیگر در روز است. این یک کتاب واقعا شور و شوق با تمام سحر و جادو داستان خنده دار آمریکای لاتین است. وارگاس لووسا یک داستانپرداز شگفت انگیز است که توانایی شما را در یک زمان کاملا مخلوط، کنجکاو، سرگرم کننده و سرگرم کننده به شما می دهد. بسیار توصیه شده.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب مرگ در آند


 کتاب آموزش آدمکشی
 کتاب مگره و مردمان محترم
 کتاب The Devil in the White City
 کتاب قتل از دید چند راوی
 کتاب elena knows
 کتاب شبکه ی جهانی جاسوسان 4